Weg uit Bangkok

12 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vanmorgen vroeg opgestaan en weggegaan om Bangkok te verlaten en richting noorden te vertrekken. Vandaag nog een klein begin. De grote reisdagen komen nog. We waren ruim voor 8-uur op de beroemde treinmarkt waar alle waar op en langs het spoor is uitgestald en wordt verkocht. Meerdere keren komt er echter ook een trein langs wat een bijzonder tafereel geeft. Waar en mensen gaan snel aan de kant en de trein scheert op centimeters stapvoets langs.

De waar is voor ons westerlingen even wennen. Vreemde waar, niets afgedekt, niets gekoeld, vliegen enz is meer gewoon dan uitzondering. Vis wordt ter plekke gedood en zonder schoonmaken versneden en verkocht. Al met al hongerstillende taferelen.

Aansluitend zijn we naar de beroemde drijvende markt van Bangkok, ruim buiten Bangkok geweest. Bijzondere reis van een half uur met long tails door de natuur en bij de markt veel chaos van boten en mensen. Heel bijzonder om te zien hoewel het ook een hoog zwarte markt gehalte had. Verder is de dag nog gevuld met van geschiedenis en cultuur rondom de brug River Kwai. Brug, museum en begraafplaats waar indrukwekkend. Inmiddels zijn we in Kanchanaburi een plaats in de middel of nowhere voor de overnachting. Een mooie plaats voor de overnachting om morgen af te reizen naar Phitsanulok. Een rit van 400km en 6-uur rijden met enkele tussenstops bij met name tempels. Eerst snel weer slapen.

850413FA-9056-4844-8444-E1EB32C2E33127B700E8-6494-4E64-85B9-347BEDDCB0C74A7E7C8B-C3D2-48E8-B60A-D3578FA12796

1. Ester:
    12 juli 2019
    Mooie verhalen! Maar wat een drukke vakantie zo, jullie komen gesloopt terug😅 Jullie kunnen niet zeggen dat jullie niets gezien hebben haha!

Veel plezier nog!
  2. Marcella:
    13 juli 2019
    😮😮😮 ... wow !!! .. inderdaad allemaal heel druk 😮 .. jullie zijn wel aan vakantie toe als jullie terug zijn ! 🤣🤣
    En hoe je dat beschrijft over dat eten 😱😱😱 .. dat had wat voor mij geweest !! 🤣🤣 .. 😖
    Maar ik geloof graag dat het wel allemaal indrukwekkend is .. totaal ander leven dan hier ..
    ... nou ... goeie reis morgen ... lekker effe uitrusten ? 🤔 ...
    Mooie/leuke foto's trouwens ... wel een heel smal bootje 😖 , lijkt mij 😖