Laatste echte bus dag

16 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen zijn we weer op tijd vertrokken vanuit het hoge noorden, Chiang Rai om richting de laatste plaats van het rondreis gedeelte van de reis te gaan. Wederom met enkele leuke onderbrekingen. We begonnen bij een blauwe tempel. Dit was leuk en bijzonder om te bezoeken omdat de monniken op dat moment bezig waren met hun ceremonie / dienst. Vandaag en morge worden er veel Thaise jongens namelijk weer monnik (elke Thai moet dat doen) voor een periode. Vanuit het Boeddhisme is het daarom enkele dagen feest. Daarna nog even bij een uiterst fraaie en even bijzondere witte tempel geweest die door een kunstenaar (nog) wordt gebouwd hoewel het al af leek. Laten we zeggen dat Thai de Bouvrie een tempel heeft gemaakt met veel kunst en moderne items. Ondanks de tempelmoeheid hadden we deze niet willen missen.

Eind van de ochtend zijn we nog bij een olifanten project geweest waar olifanten worden opgevangen die uit het toerisme zijn gered. Heel mooi om te zien en zeker leuk om ze te mogen voeren.

Inmiddels zitten we in Chiang Mai, de een na grootste stad van Thailand. Prima hotel in het centrum met een prachtige  en enorm grote avondmarkt waar we wat nep artikelen hebben gescoord en wat hebben gegeten. Het eten is zoals ook al eerder opgemerkt zeer divers en veel aanwezig. Vandaag is daar nog krokodillen vlees bijgekomen. Rare jongens die Thaien.

We hebben nog drie drukke maar mooie dagen voor de boeg die we zelf ingevuld hebben met excursies omdat ze vrij besteedbaar waren. We kijken er erg naar uit en houden jullie op de hoogte.

Na wederom weer een droge en warme dag is het voor ons weer bedtijd. Welterusten alvast.

84BB5C53-1A05-4CD8-8669-86D42D419BD1C6ACE8E5-7132-45E9-80B4-C2172F76AD4040849660-1458-4322-9315-3F0EF5847CADFBA42285-D2D0-4517-8394-F3C5133238C56A537BCA-736B-4E0F-B5E6-654EC51CEF930D31391A-EDF2-4E9F-A307-FFE79138B971

1. Antonio:
    16 juli 2019
    Hallo luitjes,
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het naar jullie zin. Een hele onderneming weliswaar..
    Ziet er erg mooi en fascinerend uit.
    Dat jullie nog veel meer mooie herinneringen mogen meenemen. Veel plezier nog!
    Groetjes Ons, Allochtoni,
  2. Kim:
    17 juli 2019
    Wauw zeg, echt een avontuur!! Veel en druk, maar zo te zien is het het vast en zeker waard! Genietse xxx
  3. A.Wijbenga:
    17 juli 2019
    Leuk dat ik steeds weer wat van jullie zie.Ik ben er blij mee (een teken van leven)Ik ben er blij mee