Leuke en afwisselde dag Bangkok

11 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Gisteravond gegeten bij een local met op 100m een KFC. Dat is toch karakter. Er zaten al wat meer Europeanen dus we durfde het aan om dingen te eten die we niet kennen. Speciaal voor de toeristen met weinig pepers maar soms toch nog stevig voor ons.

Vandaag ging de wekker al vroeg en gingen we 7:30 weg voor een fietstocht door Bangkok. Drukke stad met 15mln mensen dus door het drukke verkeer met ogenschijnlijk weinig regels toch bijna een uur onderweg. We hebben een mooie indruk van Bangkok gekregen in 3uur tijd. Woonwijken, natuur, tempels, chaos en veel  streetfood in elke straat. Uiteindelijk na een Thaise lunch met een longtail boot door de vieze grachten en de rivier weer naar het beginpunt gebracht. Met tussendoor nog een bezoek aan een tempel zijn we weer teruggegaan naar het hotel om even bij te komen.

Warm, vermoeiend maar oo zo mooi om te doen voor een goed beeld van de stad.

Na even bijkomen op het hotel zijn we vanavond 18uur vertrokken met tuktuk’s naar China Town. De tuktuk hoort bij oa Thailand maar je moet wel durven. Een chauffeur als een mix van kamikaze, lefgozer, volslagen idi. . . en mafkees met suïcidale neigingen brengt je door het verkeer met soms 100km/u in een krakkemikkige alternatieve kart. We zijn er nog!

Volop leven daar in China Town en in de verdere stad. In Thailand eten mensen vooral buiten de deur (ze hebben nagenoeg geen keuken thuis) waardoor het eigenlijk een groot openlucht restaurant is met veel verschillende gerechtjes en een diverse geur van kruiden in de straten. We hebben enkele streetfood gerechten geproefd met wisselend succes. Zelfs van de enige streetfood tent van de wereld met een Michelin ster!! Ja het bestaat! Nog even bij een rooftopbar wat gegeten met een werelds uitzicht. Maak je niet vaak mee.

Na weer terug met de tuktuk’s zat deze mooie dag er al weer op en staat de wekker morgen om 5:15uur voor een vertrek uit Bangkok en gaan we naar het noorden.

74EBDB7A-B911-4953-B3E1-32D86C9D39AF3DF784C2-F0CC-4084-B4ED-74F56F0F57F9E0B5C844-8390-4D5E-A374-8CB7651EFD7B86960AF2-F7D4-4E7C-9208-21D291D52464A27091E7-BB97-4DF5-BD8A-5152390C8245

1. Marcella:
    11 juli 2019
    Leuk verhaal en foto's !!
    Jullie hebben dus gelukkig de "TukTuk" overleefd !! 😜🤣🤣
    Wel elke x vroeg op dus 😮 💪
    .. nu effe uitrusten en morgen weer actief 💪👍